Обговорено і схвалено
художньо-методичною радою комунального закладу
«Вінницький обласний
Будинок культури учителя»
Вінницької обласної Ради
протокол від 05.01.2021 р. №1
ЗАТВЕРДЖУЮ
Директор
комунального закладу «Вінницький обласний
Будинок культури учителя»
Вінницької обласної Ради
Ірина Федорчук 

СТРАТЕГІЯ РОЗВИТКУ
Вінницького обласного
Будинку культури учителя
на 2021-2025 рр.
МЕТА СТРАТЕГІЇ
Визначити перспективи розвитку Вінницького обласного Будинку культури учителя як закладу, що дбає про гармонійне зростання талановитої особистості, професійне вдосконалення педагогічних працівників закладів загальної середньої, позашкільної, професійної (професійно-технічної) освіти шляхом культурно-мистецької, просвітницької, консультативної та інформаційної діяльності відповідно до суспільних потреб, зумовлених розвитком української держави.

ПРОВІДНА ІДЕЯ
Створити сприятливі умови для розвитку творчої ініціативи талановитої особистості, формування її духовного світу, реалізації основних завдань художньо-естетичного виховання, передачі культурних цінностей від покоління до покоління.

ФІЛОСОФСЬКІ ЗАСАДИ УСПІХУ
Німецький філософ, мислитель і натураліст Йоган Гете стверджував: «Людина, що володіє вродженим талантом, відчуває найбільше щастя тоді, коли використовує цей талант». Відтак, розвиток – це, перш за все, самоствердження особистості.

ПРИНЦИПИ ДІЯЛЬНОСТІ

  • людиноцентризм;
  • гуманізм, демократизм, єдність навчання, виховання та розвитку;
  • виховання патріотизму, поваги до культурних цінностей українського народу, духовно-історичних надбань і національних традицій;
  • формування громадянської культури;
  • рівні можливості усіх учасників культурно-мистецького та виховного процесу, сприяння навчанню і розвитку особистості впродовж життя.

ЗАВДАННЯ

  • відродження, збереження та розвиток української культури, культур інших національностей;
  • пошук і підтримка творчих особистостей;
  • охоплення культурно-масовою, виховною діяльністю обдарованих дітей, осіб з особливими освітніми потребами;
  • надання методичної допомоги закладам загальної середньої та позашкільної освіти Вінниччини у вирішенні питань культурно-просвітницької роботи;
  • проведення фестивалів, конкурсів, оглядів, творчих звітів, виставок тощо;
  • організація семінарів, майстер-класів, творчих зустрічей для працівників навчальних закладів і позашкілля;
  • діяльності творчих колективів, гуртків, об’єднань за інтересами, інших клубних формувань;
  • профорієнтаційна робота з обдарованою молоддю, співпраця з вищими навчальними закладами.

ОСНОВНІ НАПРЯМКИ ДІЯЛЬНОСТІ

  • вивчення, популяризація і подальша координація процесів культурного розвитку освітньої галузі Вінниччини;
  • розробка та впровадження у виховний процес нових технологій і методик культурно-освітньої роботи,
  • організація змістовного дозвілля учителів і учнів, викладачів і студентів,
  • співробітництво з різними суб’єктами культурної діяльності.

ШЛЯХИ РЕАЛІЗАЦІЇ

  • фестивалі (обласний мистецький фестиваль учительської та учнівської творчості «Проліски надії», обласний фестиваль-конкурс серед колективів спеціальних закладів загальної середньої освіти обласного підпорядкування «Дивоцвіти Вінницького краю»);
  • конкурси (обласний конкурс солістів-вокалістів та читців «Зіркова мрія», обласний конкурс медіа закладів загальної середньої, позашкільної та професійної (професійно-технічної) освіти, обласний мистецький конкурс учительських творчих родин «Від землі, від роси, від любові», обласний конкурс театральних колективів «Театральний калейдоскоп»;
  • виставки творчих робіт (обласна виставка-звіт дитячої творчості «Країна юних майстрів»);
  • концертні програми (до Дня Соборності України, з нагоди Міжнародного Дня захисту дітей, Всесвітнього дня молоді, Дня Незалежності України тощо)
  • мистецькі проекти («Я покличу у друзі …», «Блюз почуттів», «Відкриваємо нові імена», «Мистецький дворик»);
  • заняття з обдарованими дітьми у самодіяльних колективах Будинку учителя;
  • методична робота (обласні методичні семінари-практикуми з циклу «Ключі до успіху» для обміну досвідом учителів, керівників самодіяльних колективів, гуртків, студій з вокалу, хореографії, художнього читання, декоративно-ужиткового мистецтва – «Специфіка роботи дитячих вокально-хорових колективів», «Хореографія як складова роботи вокальних, театральних дитячих колективів», «Мистецтво художнього слова»);
  • інформаційно-рекламна діяльність (співпраця із засобами масової інформації: газетами, радіо, телебаченням);
  • співпраця із громадськими, творчими об’єднаннями;
  • висвітлення діяльності в мережі Internet (офіційний сайт obuvin.vn.ua, сторінка і тематичні групи в соцмережі Facebook, оприлюднення даних про діяльність закладу на єдиному державному веб-порталі відкритих даних та на сайті управління спільної комунальної власності територіальних громад Вінницької області).

КУЛЬТУРНО-МИСТЕЦЬКІ ІНІЦІАТИВИ

Цікаве дозвілля:
Арт-простір «Мистецький дворик»
Проект спрямований на підтримку талановитих особистостей, що мають креативні вміння, цікавляться художнім мистецтвом, музикою, театром, поезією, танцювальною культурою, з метою їх презентації та формування якнайкращого іміджу нашого міста. Це територія під відкритим небом для відпочинку і культурного розвитку. Передбачає облаштування спеціальної площадки у дворі Будинку учителя для проведення літературних, художніх, просвітницьких заходів:

  • концертів живої музики;
  • майстер-класів із декоративно-ужиткового мистецтва;
  • вечорів авторської поезії, пісні тощо.

Залучення до цієї ініціативи учнів, студентів, учителів, викладачів вищих навчальних закладів, талановитих і видатних особистостей, меценатів, спонсорів міста й області та працівників колективу закладу.

Творчі особистості:
«Відкриваємо нові імена».
Презентація на сцені Будинку учителя талановитих особистостей і колективів, творчість котрих нещодавно «засвітилася» на теренах міста й області.
Цикл «ArtCreative»
Заходи, спрямовані на пошук і підтримку креативних особистостей із числа учнівської та студентської молоді, педагогічних працівників міста й області, зокрема осіб з особливими освітніми потребами, наділених неординарними здібностями.

Театральні студії:
Проєкт «Інтонації серця»
Сценічні читання, мелодекламація творів сучасних авторів, поетів і письменників, які творили у минулому. Крім професійних виконавців, прагнемо бачити і чути на сцені Будинку учителя й підростаюче покоління. Чекаємо у проекті людей, котрі люблять і відчувають слово, вміють дивитися на ситуацію з несподіваної точки зору, думають, аналізують, вкладають у гру на сцені свої емоції, вміння, а відтак і душу. Намагатимемось дати усім бажаючим можливість спробувати себе в різних формах, жанрах, стилях, виробити власний унікальний новаторський підхід.
Проєкт «Школа ведучого»
Навчання здібних особистостей з числа учнів і освітян, які, перш за все, пов’язані з публічністю, можливістю триматися на сцені, оживляти сухі факти. Виховування людей, які вмітимуть одночасно розмовляти із цілою залою й кожним із глядачів окремо.

ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ:

  • реалізація державних програм у галузі освіти, культури, позашкілля;
  • відкриття нових талантів;
  • гармонійний розвиток особистості, її художніх смаків і уподобань;
  • збільшення числа зайнятих творчою діяльністю обдарованих дітей у вільний від навчання час;
  • соціальне здоров’я молоді, запобігання злочинності, зменшення кількості правопорушень;
  • професійна орієнтація підростаючого покоління;
  • самоствердження та всебічна реалізація обдарованих дітей та дітей з особливими освітніми потребами;
  • фахове зростання працівників освіти і позашкілля;
  • співробітництво вихованців і педагогів закладів освіти і позашкілля;
  • зміцнення зв’язків поколінь.

 ОБДАРОВАНА, ТАЛАНОВИТА ОСОБИСТІСТЬ – ЩАСЛИВЕ ЗАВТРА СІМ’Ї, РОДИНИ, НАРОДУ, КРАЇНИ!
Працюючи за наміченою Стратегією, комунальний заклад «Вінницький обласний Будинок культури учителя», що є об’єктом спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Вінницької області, має стати справжнім координатором обласної роботи з художньо-естетичного напряму у реалізації державної та регіональної політики позашкільної освіти, народної художньої творчості, розвитку класичного та сучасного мистецтв, бути культурно-мистецькою платформою для організації й проведення заходів художньо-естетичного спрямування, універсальною площадкою для впровадження інноваційних ідей, активної взаємодії із закладами культури та освіти.